PLANY TRENINGOWE WIERCHOMLA

Jak się przygotować do biegu w Wierchomli? Wszystko oczywiście zależy od tego , jakie macie cele - walczyć o każdą sekundę i postarać się wygrać czy po prostu przebiec i mieć ze startu ogromną radość. Ci, którzy chcą wygrać z pewnością dużo biegają i ternują nie od dziś. Dlatego pierwszy plan jest dla tych, którzy po raz pierszy będą brali udział w biegu o charakterze górskim . Na początek proponujemy plan na miesiąc, cztery treningi w tygodniu chociaż idealnie byłoby, gdybyście mogli zrobić pięć treningów. No to zaczynamy ! Poniedziałek : Spacerowo :-) możcie wybrać się na basen lub na rower a jeśli nie macie ochoty to...odpoczywajcie! Wtorek : 30 luźnego minut biegu na rozgrzewkę 10 minut lekkiego rozciągania 30 minut ćwiczeń : 2 serie: 1. 10 przysiadów + 100 m trucht 2. 15 skłonów tułowia ( brzuchy ) + 100 m trucht 3. 15 grzbietów + 100 m trucht 4. 10 wyskoków kolan do kl. Piersiowej + 100 m trucht 5. 10 pompek + 100 m trucht Na koniec 3 x 100 m sprint 5 minut trucht+ rozciąganie Środa : Swobodny bieg do 60 minut Czwartek : 20 minut luźnego biegu 10 minut lekkiego rozciągania 30 minut biegu w tempie ok. 1 minuty wolniejszym niż wasz bieg na 10 km Piątek: Wolne , piwo regeneracyjne z przyjaciółmi :-) Sobota : Bieg po crosie . Znajdźcie naturalnie pofałdowany teren i cieszcie się nim! Po 20 minutowym biegu na rozgrzewkę ruszcie z uśmiechem na cros! Przez ok 30 minut podbiegajcie , zbiegajcie przygotowując mięśnie i głowę na góry. Macie poczuć przyjemne zmęczenie. Na koniec 10-15 min truchtu na schłodzenie i rozciąganie! Niedziela: Niedziela to wasz czas! Jesli możecie wybiec gdzieś za miasto zróbcie to koniecznie. Dzisiejszy trening to 90 minut marszobiegu lub biegu ciągłego w przyjemnym tempie :) Powodzenia!